tillbaka till Östhammar..

I fredags skjutsade min snälla pappa mig tillbaka hit till östhammar, jag och Ceasar tyckte det var ritkigt skönt att slippa åka bussen.. :)

Tog det mestadesls lugnt i fredags när vi kom hit, hundarna var jätte glada att få se varandra, eller Turbo var nog gladast.. hoppade runt Ceasar så till sist blev Ceasar trött på honom så då morrade han åt turbo.. Sen vart det lugnt och skönt ^^

Lördag, i går gjorde vi inte så mycket, tänkte precis fråga mig själv.. vad gjorde vi egentligen??
Jo juste vi tömde akvariumet på 190liter och ränsade ut allt där. Bytte den svarta sanden mot stenar istället, och när vi började rensa hittade vi 4 stycken små saffransmolly bebisar.. <3 så söta.. Det var tyvärr bara de som överlevt, de andra har blivit uppkäkade av alla andra fiskar.. men nu bor de 4 små i ett bebisakvarium :) tryggt förvar :P

Åkte även in till uppsala och köpte syrsor till skäggagamen som inte käkat på ett par dagar, så den var slö! men när det stoppat i sig några syrsor så sprang den runt som bara den.. Jobbigt att det närmaste stället att köpa på är uppsala.. och vi var ju där innan i veckan men då var det slut på båda djuraffärerna.. tur att dom hade nu :) Köpte 40st så det ska nog räcka i alla fall 2 veckor hoppas jag :) både skäggagamen och spindlarna ska ju käka, så det går åt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0