Arbetsförmedlingen

Idag kl 10 åkte jag till arbetsförmedlingen för att få veta lite mer om ungdomsgaratin.. Tydligen ska jag ha rätt till det eftersom jag inte uppnår 32timmar i månaden. Enlig arbetsförmedlingen så räknas jag som arbetslös!!.. Men som sagt det känns ju faktiskt som om man är det, jag menar man jobbade 4dagar i januari och 4dagar i februari. Det är ju skiit lite!
men i alla fall då så hjälpte arbetsförmedlingen mig. Så nu är jag inskriven i ungdomsgaratin, hoppas det blir en liten slant extra varje månad i alla fall! nu är det ju så lite man får när man jobbar så det räcker ju aldrig en hel månad!!! GAH!

Hoppas även jag får det andra timvikarie jobbet så man får ihop lite timmar!! jag behöver det verkligen! jag ska även söka till granngården som sökte en på 100% och en vikarie på 50%.. den som hade 100% skulle vara kunnig på motorsågar,gräsklippare och annat, får se.. det är nog inte min starka sida! hahaha...

Aja nu ska man snart åka och gratta Viggo lite, synd bara att den ända barnaffären som är bra här i östhammar har stängt just på måndagar. Han får sig en liten försenad present istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0